Sześć sposobów na skuteczną finalizację sprzedaży w sklepie

Strefa szefa

Umiejętność doprowadzenia procesu sprzedaży do szczęśliwego finału to „być albo nie być” rozmowy z klientem. Wielu sprzedawców pyta mnie o sposoby na „domknięcie” sprzedaży. Ich szefowie skarżą się, że szanse sprzedażowe są niewykorzystywane. Na etapie komunikacji sprzedawca-klient, przyda się znajomość sprawdzonych technik finalizacji.

1. Opcje
Zniechęcają do odpowiedzenia: „nie” na Twoją propozycję. Zamiast zapytać klienta czy życzy sobie czegoś jeszcze, zapytaj go, czy chciałby kupić X czy Y, lub czy chce zapłacić za zakup w sposób X czy Y, np. jest pani zainteresowana zakupem X czy Y? Chce pan zapłacić kartą czy gotówką?

2. Próba arbitralnej decyzji
To sytuacja, w której sprzedawca nie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy