Koncepcja human2human – człowiek (klient) w centrum

Strefa szefa

Decyzji zakupowych nie podejmuje przedsiębiorstwo czy brand. Każdą pojedynczą decyzję o nawiązaniu nowej współpracy, skorzystaniu z usług lub zakupie produktów podejmuje… człowiek. Człowiek taki sam jak Ty. Człowiek, który ma nastroje, obawy i potrzeby. Człowiek, którego celem jest podjęcie właściwej decyzji biznesowej, a po drugiej stronie stołu, słuchawki czy monitora musi zobaczyć… człowieka.

Jak było do tej pory?

Przez ostatnie lata polscy przedsiębiorcy, szefowie sprzedaży i sami handlowcy przyzwyczaili się do tego, że sprzyjająca koniunktura rynkowa umożliwiała prężny rozwój sprzedaży na polskim i na zagranicznych rynkach.

POLECAMY

Niestety, w biznesie, podobnie jak w życiu, nie zawsze jest kolorowo. Pojawiły się podwyżki podstawowych usług oraz produktów, cashflow w wielu firmach został zaburzony i naturalnym następstwem tego jest spadek sprzedaży.

Nastroje konsumentów i ich gotowość zakupowa uległy zmianom. Przewartościowaniu zostały poddane same potrzeby zakupowe – przy realnie mniejszej wartości nabywczej pieniądza na pierwszy plan zostały wyeksponowane produkty oraz usługi codziennej potrzeby, co sprawiło, iż oszczędzamy, zamiast nabywać „zakupowe zachcianki”. Optymizm zakupowy zmniejszył się też przy większych, często strategicznych zakupach, takich jak np. zakup nieruchomości. Przy szalejącej inflacji koszty kredytów i ceny nieruchomości wzrosły, a zdolność kredytowa Polaków zmalała.

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy