Jak konsekwentnie budować markę?

Strefa szefa

Obecnie multikanałowe dotarcie do potencjalnych klientów to często wykorzystywana technika. Każdy kanał ma swój unikalny charakter, przeważającą grupę odbiorców i sposób komunikacji z użytkownikami. Jeżeli dobrze poprowadzimy człowieka z intencją zakupową przez nasz lejek marketingowy, to w wielu przypadkach trafi w lejek sprzedażowy. I tu zaczyna się magia lub masakra.
Do osiągnięcia marketingowej i sprzedażowej synergii nie wystarczy tylko być – kluczowe jest utrzymanie spójności. O co więc chodzi z tą spójnością i jak nią skutecznie zarządzać?

Po co wykorzystywać wiele kanałów w dotarciu do potencjalnego klienta?

Zanim o spójności i jej zarządzaniu, zadajmy sobie najpierw pytanie, po co się męczyć i inwestować w różne źródła dotarcia do klienta? Jest kilka szkół marketingu, które się ze sobą kłócą.

POLECAMY

Po jednej stronie barykady stoją minimaliści, którzy mówią: „Jak nie masz dużego budżetu, to ładuj wszystko w jeden kanał”.

Po drugiej maksymaliści: „Wykorzystuj tyle platform, ile możesz, bo im więcej punktów dotarcia, tym wyższe ROI z inwestycji marketingowych”.

Prawda, jak zazwyczaj, leży pośrodku, bo jak ma się 10 tys. miesięcznie i chce być w 12 miejscach, to nie jest zbyt dobry pomysł. Niemniej, ja jestem w drużynie maksymalistów. Po pierwsze, dlatego że podają bardziej wiarygodne, w mojej ocenie, źródła na poparcie swoich tez. Po drugie, boję się postawić wszystko na jedną kartę w moich działaniach. Z rynku nie brakuje przykładów firm, które otarły się o bankructwo lub zbankrutowały, bo dostały bana „na tym jedynym” portalu społecznościowym, na którym firmową stroną był fanpage, a kreator reklam konsumował prawie 100% budżetu.

Jak przygotować się do wielokanałowej komunikacji?

Zacznij...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy