Digital Prospecting 2.0

Strefa szefa

Social selling to jedno z potężnych narzędzi nowoczesnej sprzedaży B2B. To wielowymiarowe podejście do aktywności w sferze digital i w praktyce szereg działań skupionych na różnych celach organizacji. To jeden z atrakcyjnych kierunków, który wybierają działy sprzedaży i marketingu jako element swojej strategii. Jednym z nich jest bez wątpienia pozyskiwanie nowych klientów i account management. Skupimy się na tym pierwszym, a sposoby docierania do nowych klientów są różne. Jednak rodzi się pytanie, w jaki sposób skutecznie identyfikować, docierać do nowych klientów, oraz sprzedawać, angażując w proces zarówno marketing, jak i sprzedaż?

Digital prospecting wydaje się genialną odpowiedzią na rosnącą potrzebę aktywizacji takich działań w cyfrowym świecie. Dlatego dla wielu dyrektorów i menedżerów sprzedaży to ciekawy i perspektywiczny kierunek dla rozwoju sprzedaży.

POLECAMY

Co to jest digital prospecting?

Przejdźmy do konkretów, czyli czym jest digital prospecting? Jest to nic innego jak działania ukierunkowane na aktywne poszukiwanie i pozyskiwanie (client acquisition) nowych klientów na platformach social mediów, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, X czy TikTok. A to wszystko po to, aby zainteresować ich produktem lub usługą.
 
Co to oznacza w praktyce? Jak to robić? Od czego zacząć lub na ile jest to skuteczne? Jest wiele opinii na ten temat oraz sposobów podejścia do prospectingu. Część z tych działań jest w większym lub mniejszym stopniu ułożona w proces. Jednak nie zawsze jest tak, że to od początku do końca przygotowana strategia. Opowiadając krótko, działania z zakresu digial prospecting mogą być jednorazowe lub powtarzalne, elastyczne lub tworzone w ramach kampanii. Narzędzia dobiera się tak, aby pasowały do działań w naszym kanale sprzedaży. Innymi słowy, digital prospecting jest serią prostych lub bardziej złożonych aktywności w procesie sprzedaży B2B.

Zacznijmy jednak od pytania, dlaczego soc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy