1. Osiągalność celu
Zaczynamy od tego punktu, gdyż przede wszystkim cel musi być jasny i osiągalny. Jeśli zależy nam na zwiększeniu motywacji zespołu, to nie może być tak, że nagroda jest osiągalna tylko dla gwiazd sprzedaży, gdyż Ci są i tak zmotywowani na starcie. Warto pamiętać, że zwycięstwem firmy jest podniesiona skuteczność całego zespołu, a nie wybranych jednostek. Pomyśl zatem, czy nie warto ułożyć programu tak, by zwyciężali nie tylko najlepsi, ale też tak, by szanse na mniejsze nagrody mieli wszyscy uczestnicy. Zamiast nagród dla trójki najlepszych, warto zastosować system mieszany: progowy + ranking. Cele nie mogą być zbyt ambitne ani za szeroko określone. Najlepiej by były proste, osadzone w czasie wyzwania, takie, by nie wymagały długiej analizy, tylko by jasno było wiadomo, co robić. Dzięki temu każdy będzie miał poczucie, że jest o co walczyć. Warto wiedzieć, że aż 95% pytanych handlowców wskazało, że najważniejszym czynnikiem dobrego programu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!