Co łączy sprzedawcę i zwiadowcę? Rozpoznanie. To słowo klucz, wokół którego będzie orbitował ten artykuł. Dowiesz się z niego, jak zostać doskonałym zwiadowcą. I nawet jeśli nie jesteś związany z wojskiem, zainspirujesz się jego strategiami w pracy z klientami. Dodam do tego szczyptę design thinking i w ten eklektyczny sposób nauczę Cię „odrabiania lekcji” o klientach.
Zostańmy przy rozpoznaniu. Kiedy o nim myślę, widzę żołnierza ubranego w moro, wyposażonego w superzaawansowany sprzęt pozwalający uchwycić najdrobniejsze szczegóły. Zwiadowca jest skoncentrowany, uruchamia 200% swoich zasobów poznawczych. I zbiera informacje. To moje wyobrażenie. Jak jest naprawdę? Trzeba by zapytać prawdziwego żołnierza, a że nie ma takiego w moim otoczeniu, pozostaje mi… znów ta Wikipedia.
Wyróżnia ona aż siedem rodzajów rozpoznania, spośród których dla handlowca przydatne jest aż pięć.
POLECAMY
- „Rozpoznanie osobowe (HUMINT), odnoszące się do danych otrzymywanych ze źródeł osobowych. (…) Źródłami tego rodzaju b...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!