„Towar jest towarem i musi być sprzedany”
Wszyscy na co dzień doświadczamy sytuacji, w których jesteśmy bombardowani telefonami mającymi na celu sprzedanie nam jakiegoś wyjątkowego produktu czy usługi – a to przedłużenia umowy z operatorem komórkowym, a to oferty szkoleń czy konferencji – albo też zadanie pytania o spotkania dotyczące prezentacji „magicznych” materaców, garnków czy pościeli z egipskiej bawełny. I nie jest ważne to, czy jesteśmy tym zainteresowani, czy nie – „towar jest towarem i musi być sprzedany”, a zadaniem handlowca jest przekonanie klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Proste jest to tylko w teorii, a w praktyce wygląda mniej więcej tak, jak w opowiadaniu Sławomira Mrożka:
POLECAMY
Jestem starym subiektem i widziałem w swoim życiu wiele towarów niechodliwych, ale żeby aż tak… Gdy otwieraliśmy paczki z ostatniego transportu – błysk metalu pozwalał przypuszczać, że są to aluminiowe garnki. Tymczasem – diabli wiedzą, co się stało w dystrybucji czy planowaniu. Nasz Dom Towarowy otrzymał czterysta nowych półpancerzy, model XVI wiek używany swego czasu przez landsknechtów. Zdaje się, że były one przeznaczone do rekwizytorni jakiegoś teatru, ale nawet gdyby tak było, to po co jednemu teatrowi tyle półpancerzy?
Nie było jednak rady. Towar jest towarem i musi być sprzedany. Kolega nasz, Eugeniusz, którego uważaliśmy za specjalistę od reklamy, umieścił kilka półpancerzy na wystawie, zaopatrując je sloganami:
„Półpancerz w każdym d...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!