Metodologia Lean – pięć korzyści, które ułatwią pracę szefa sprzedaży

Skuteczna sprzedaż

Kiedy podchodziliśmy do ułożenia procesu sprzedażowego w The House Of Code, szukaliśmy rozwiązania spełniającego nasze programistyczne standardy. Przy projektowaniu rozwiązań software’owych często sięgamy po metodologię Lean i to właśnie na jej podstawie postanowiliśmy ułożyć proces sprzedaży. 

W przekonaniu o słuszności wyboru utwierdziły nas wyniki różnych analiz rynkowych. Przykładowo, według badania przeprowadzonego przez The Standish Group w 2013 r., spośród wszystkich firm, realizację założonych celów biznesowych osiągnęło aż 72% projektów prowadzonych według metodologii Lean. 
Te dane umieszczają ją wśród najlepszych metodologii używanych we wdrożeniach procesów!
W biznesie pojęcie „doskonały proces” może uchodzić za oksymoron. Zmiany rynkowe i nowo powstające technologie powodują, że ciągle znajdujemy nowe, skuteczniejsze sposoby dotarcia do klienta czy prowadzenia z nim efektywnej komunikacji. Metodologia Lean zakłada, że odkrycie tych sposobów jest możliwe przez podział procesu na mniejsze fragmenty – np. etapy w lejku sprzedażowym.
Proces Lean najłatwiej będzie zrozumieć, patrząc na grafikę, obrazującą cykl (zob. il. 2). Standardowo pracę w tej metodologii można zacząć od określenia potrzeby. Jednak my lubimy działać na własnych zasadach, dlatego opowiemy o tym, co metodologia Lean zmieniła w naszym procesie sprzedażowym w nieco przewrotny sposób – zacznijmy więc od końca, czyli u celu. W miejscu, gdzie pojawia się doskonalenie procesu. Gotowi?
 

POLECAMY

 


Krótszy i w pełni zdigitalizowany proces sprzedaży

Metodologia Lean doskonale sprawdza się w momentach, kiedy zmieniły się warunki rynkowe i potrzebujesz skutecznie dostosować do nich proces lub produkt. Dobrym przykładem dostosowania pewnego procesu do obecnej sytuacji jest wprowadzenie pracy zdalnej za pomocą takich narzędzi, jak Zoom, Lark czy Microsoft Teams. Oczywiście po czasie okazało się, że przeprowadzka z biur przed własne biurka jest jednym z prostszych wyzwań, jakie czekały zespoły sprzedażowe
Sytuacja związana z pandemią oprócz zmiany środowiska pracy spowodowała także zmianę w zachowaniu konsumentów i technologii, jakimi się posługują. Co oczywiste, znacznie wzrosło zainteresowanie zakupami za pomocą e-commerce i przyspieszył trwający już proces digitalizacji. Nowe wyzwania na rynku online to okazja dla firm, żeby na nowo zbudować i dostosować proces sprzedaży do obecnych warunków, a przy okazji dopracować pewne jego elementy, szukać luk oraz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy