Jak wdrożyć technikę soft selling w social mediach? Poznaj wskazówki

E-COMMERCE

Media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki firmy komunikują się z klientami. Obecnie, kiedy każdy post, komentarz i polubienie mogą wpłynąć na wizerunek marki, kluczowe jest przyjęcie strategii, która nie tylko sprzedaje, ale także buduje trwałe relacje. Wskazówką dla firm może być soft selling. Jest to technika sprzedaży, która koncentruje się na budowaniu relacji z klientami i dostarczaniu im wartościowych informacji.

Soft selling jest zupełnym przeciwieństwem tradycyjnych metod (hard selling), które często są nachalne i bezpośrednie, nastawione na wynik. Stawia na subtelność i zachęcanie do zakupu poprzez edukację i angażowanie klienta. W praktyce soft selling polega na tworzeniu treści, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania klientów. Celem jest zaprezentowanie marki jako eksperta, która jest w stanie pomóc klientowi rozwiązać jego problemy lub spełnić potrzeby.

POLECAMY

Garść faktów o sprzedaży w social mediach

  1. Według danych z raportu „E-commerce w Polsce 2023” Facebook to najpopularniejsze miejsce zakupu w social mediach, zarówno w przypadku zakupów od osób i firm, jak i podczas transmisji live. Na dalszych miejscach znalazły się Instagram i YouTube.
  2. W social mediach najczęściej kupowane są podobne kategorie produktów co w internecie w ogóle: odzież, książki i płyty, odzież sportowa, obuwie, kosmetyki i perfumy.
  3. Jako sposób zakupu poprzez media społecznościowe aż 53% ankietowanych podaje: zakup za pośrednictwem social mediów poprzez kontakt ze sprzedawcą/osób prywatnych lub firm (Mess...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy