Jak marketing relacji wpływa na budowanie więzi z klientem?

Marketing

Istnieje wiele czynników, które mają pozytywny wpływ na budowanie stabilnych i długofalowych relacji z klientami. Jednym ze sposobów na tworzenie silnych więzi jest koncepcja zarządzania nastawiona na maksymalizowanie satysfakcji konsumentów z dokonywania przez nich zakupów. Tylko właściwie skierowane działania marketingowe oraz sprzedażowe mogą mieć wartościowe oddziaływanie na relacje między marką a kupującym. Jak budować silne stosunki z klientami? Co jest ważne podczas budowania zaufania i jak przekuć je na długoletnie więzi?

Duże znaczenie w sprzedaży oraz marketingu bez wątpienia ma tworzenie, a następnie wzmacnianie relacji z odbiorcą oraz ukierunkowanie na wzrost zadowolenia z dokonywanych przez nich zakupów. Projektowanie sytuacji, które będą miały pozytywny wydźwięk podczas np. składania czy odbierania zamówienia przez klienta, ma duży wpływ na to, czy ponownie skorzysta on z oferty sklepu. W dynamicznym świecie handlu oraz dużej konkurencji na rynku to, jakie nasz odbiorca będzie miał doświadczenia zakupowe i jak została zaprojektowana dla niego ścieżka zakupowa, będzie mieć realne znaczenie na jego nastawienie zarówno do produktów, jak i samej marki. Tylko te firmy, które będą potrafiły zainteresować klienta, zdobyć jego zaufanie i zatrzymać go na dłużej, mają szansę na rozwój i wyróżnienie się na tle innych przedsiębiorstw.
Zasady, na które warto zwrócić uwagę, by m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy