BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA HANDLOWCÓW W STRATEGIE SPRZEDAŻY I MARKETINGU

Skuteczna sprzedaż

Chyba nikt nie zna rynku lepiej od handlowców, którzy na co dzień spotykają się i rozmawiają z klientami. Tych informacji nie można bagatelizować, a jednak często tak się dzieje. Informacje od sprzedawców bywają trudne do przyjęcia dla osób, które oderwały się od realiów rynku i biznesu, a pracujących w marketingu, a nawet zarządzających sprzedażą… 

W wielu firmach dochodzi do cichej albo wręcz otwartej wojny w kontekście realizowanej strategii sprzedaży. Zamiast unikać nieproduktywnych rozmów i działań, lepiej stanąć po jednej stronie i współpracować dla lepszych wyników. W artykule napiszę o tym, jak zaangażować handlowców do współtworzenia strategii sprzedaży i marketingu.

POLECAMY

Budowanie świadomości biznesowej


Pierwszym krokiem jest budowanie świadomości biznesowej handlowców, którym powinno się dostarczyć bazową wiedzę o modelu biznesowym firmy: na czym chce ona zarabiać, jakie działania są efektywne, a jakie stają się kosztem i nie niosą ze sobą wartości dodanej ani teraz, ani w przyszłości. Wzrost świadomości biznesowej przyczynia się do zwiększania odpowiedzialności handlowców za działania i bardziej optymalnego ich ukierunkowania. 

Praktyka pokazuje jednak, że wiele firm nie ma stworzonych profili idealnych klientów ani nie robi ich segmentacji, a co za tym idzie – dzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy