W wielu firmach dochodzi do cichej albo wręcz otwartej wojny w kontekście realizowanej strategii sprzedaży. Zamiast unikać nieproduktywnych rozmów i działań, lepiej stanąć po jednej stronie i współpracować dla lepszych wyników. W artykule napiszę o tym, jak zaangażować handlowców do współtworzenia strategii sprzedaży i marketingu.
POLECAMY
Budowanie świadomości biznesowej
Pierwszym krokiem jest budowanie świadomości biznesowej handlowców, którym powinno się dostarczyć bazową wiedzę o modelu biznesowym firmy: na czym chce ona zarabiać, jakie działania są efektywne, a jakie stają się kosztem i nie niosą ze sobą wartości dodanej ani teraz, ani w przyszłości. Wzrost świadomości biznesowej przyczynia się do zwiększania odpowiedzialności handlowców za działania i bardziej optymalnego ich ukierunkowania.
Praktyka pokazuje jednak, że wiele firm nie ma stworzonych profili idealnych klientów ani nie robi ich segmentacji, a co za tym idzie – dzi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!