3 sposoby na zwiększenie sprzedaży online z Google Analytics 4

E-COMMERCE

Czy wiesz, że możesz zwiększyć sprzedaż online bez wydawania dodatkowych pieniędzy na kampanie marketingowe? Potrzebujesz do tego tylko danych. Dzięki Google Analytics 4 odkryjesz klucz do optymalizacji współczynnika konwersji i znaczącego wzrostu przychodu. Wzrostu, który zostanie z Tobą na zawsze.

Z czego wynika przychód w e-commerce?

W sprzedaży online przychód, jaki generuje Twój sklep internetowy, jest wypadkową trzech czynników:

POLECAMY

  1. liczby sprowadzanych użytkowników;
  2. współczynnika konwersji;
  3. średniej wartości zamówienia.
     

Jest to tzw. model przychodów e-commerce. Jest on bardzo uniwersalny – można nim również opisać dowolną stroną www – w takim wypadku konwersja będzie inna niż zakup e-commerce, a średnia wartość zamówienia będzie określana mianem życiowej wartości użytkownika.
Taki model bardzo dobrze można opisać również za pomocą lejka. Od góry wpadają odwiedzający, a na dole, po przejściu przez cały serwis, mamy przychody w postaci transakcji i średniej wartości zamówienia.
Chcesz zwiększyć sprzedaż. Inwestycję we wzrost Twojego e-commerce możesz skierować w trzy różne obszary: sprowadzanie ruchu, pracę nad konwersją lub zwiększanie średniej wartości zamówienia. Najczęściej wybieranym kierunkiem przez zarządzających e-commerce jest sprowadzanie ruchu.

Wzrost przez zwiększenie ruchu w serwisie

Więcej użytkowników oznacza większe wydatki na eksplorację nowych źródeł ruchu, kampanii czy kanałów docierania do użytkowników. W rezultacie zwiększa się liczba użytkowników oraz przychody. Po wyczerpaniu inwestycji przychody wracają jednak do poziomu sprzed inwestycji, podobnie jak zakręcanie kurka z wodą kończy dopływ do lejka.
Problemem w tym podejściu jest brak zoptymalizowanego sklepu internetowego. Sprowadzenie większej liczby użytkowników bez odpowiedniej optymalizacji sklepu przypomina nalewanie wody do sitka. Próbując przenieść wodę sitkiem z jednego naczynia do drugiego, tracimy większość cieczy. Podobnie inwestowanie w rozwój 
e-commerce bez wcześniejszej optymalizacji współczynnika konwersji może być nieefektywne.

Praca nad optymalizacją współczynnika konwersji

Jednym ze skutecznych sposobów zwiększenia efekt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy