Z czego wynika przychód w e-commerce?
W sprzedaży online przychód, jaki generuje Twój sklep internetowy, jest wypadkową trzech czynników:
POLECAMY
- liczby sprowadzanych użytkowników;
- współczynnika konwersji;
- średniej wartości zamówienia.
Jest to tzw. model przychodów e-commerce. Jest on bardzo uniwersalny – można nim również opisać dowolną stroną www – w takim wypadku konwersja będzie inna niż zakup e-commerce, a średnia wartość zamówienia będzie określana mianem życiowej wartości użytkownika.
Taki model bardzo dobrze można opisać również za pomocą lejka. Od góry wpadają odwiedzający, a na dole, po przejściu przez cały serwis, mamy przychody w postaci transakcji i średniej wartości zamówienia.
Chcesz zwiększyć sprzedaż. Inwestycję we wzrost Twojego e-commerce możesz skierować w trzy różne obszary: sprowadzanie ruchu, pracę nad konwersją lub zwiększanie średniej wartości zamówienia. Najczęściej wybieranym kierunkiem przez zarządzających e-commerce jest sprowadzanie ruchu.
Wzrost przez zwiększenie ruchu w serwisie
Więcej użytkowników oznacza większe wydatki na eksplorację nowych źródeł ruchu, kampanii czy kanałów docierania do użytkowników. W rezultacie zwiększa się liczba użytkowników oraz przychody. Po wyczerpaniu inwestycji przychody wracają jednak do poziomu sprzed inwestycji, podobnie jak zakręcanie kurka z wodą kończy dopływ do lejka.
Problemem w tym podejściu jest brak zoptymalizowanego sklepu internetowego. Sprowadzenie większej liczby użytkowników bez odpowiedniej optymalizacji sklepu przypomina nalewanie wody do sitka. Próbując przenieść wodę sitkiem z jednego naczynia do drugiego, tracimy większość cieczy. Podobnie inwestowanie w rozwój
e-commerce bez wcześniejszej optymalizacji współczynnika konwersji może być nieefektywne.
Praca nad optymalizacją współczynnika konwersji
Jednym ze skutecznych sposobów zwiększenia efekt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!