Dobrze przygotowana strategia to taka, która jest zrozumiała i dobrze obudowana wskaźnikami na trzech poziomach:
POLECAMY
- Wyników biznesowych;
- Celów sprzedaży;
- Działań sprzedażowych jakie podejmuje zespół sprzedaży.
Jeśli strategia nie jest jednak opisana odpowiednimi wskaźnikami, istnieje ryzyko, że pozostanie ona strategią jedynie na papierze. Nie da się jej zrealizować, co oznacza, że nie ma sensu monitorować jej realizacji.
Wiele strategii, które czytałem, nie schodzi do poziomu działań sprzedażowych, często oddając to pole działaniom marketingowym. Osobie przygotowującej strategię sprzedaży bardzo łatwo wybrać te wyniki biznesowe, które powinny zostać zwiększone. Bez problemu napisze ona również tuzin celów sprzedażowych, które są do osiągnięcia. To jedna...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!