Zautomatyzuj obsługę klienta na Facebooku

Temat numeru Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Na pewno oglądałeś „Matrix”. To film, który opowiada historię świata, w którym maszyny pokonały człowieka i zaczęły rządzić światem. Historia wzbudza emocje i porusza. Bo przecież technologia wchodzi w coraz więcej aspektów codziennego życia. Czy stanowi więc zagrożenie dla marketingu i obsługi klienta?

Kiedy rozmawiam z kimś o obsłudze klienta na Facebooku i jej automatyzacji, to zawsze pada pytanie o narzędzia. Większość osób myśli, że automatyzacja opiera się na jakichś innowacyjnych, nowatorskich i zaawansowanych narzędziach, po wdrożeniu których wszystko zacznie samo działać. To bzdura. Narzędzia bowiem się zmieniają, a obsługa klienta wciąż jest tak samo ważna albo nawet coraz ważniejsza. 

POLECAMY

Automatyczne odpowiedzi na wiadomości

Coraz więcej klientów komunikuje się przez wiadomości w serwisach społecznościowych. Facebook mocno inwestuje w rozwój Messengera, w związku z czym jego rola w procesie obsługi klienta rośnie. Warto skorzystać z opcji ustawienia automatycznych odpowiedzi na otrzymywane wiadomości.

Przykład

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub salon kosmetyczny i jesteś na dwutygodniowym urlopie, ustaw automatyczną informację o przerwie w pracy. Twoi klienci zdecydowanie bardziej będą zadowoleni, otrzymując automatyczną wiadomość, że zakupy lub wizyta są niemożliwe, niż nie mogąc się doczekać odpowiedzi na złożone zapytanie lub zamówienie. 

 

Ustawiając automatyczną odpowiedź, możesz błyskawicznie dać znać klientowi, że działasz (ilustracja 1). Podziękuj w niej za kontakt, daj znać, że odpowiesz najszybciej, jak to możliwe, ale nie staraj się automatyzować komunikacji mocniej, bo mogą wyniknąć z tego różne dziwne sytuacje. Nie jesteś w stanie przewidzieć tego, o czym ktoś do Ciebie napisze, o co zapyta, jakie ma intencje. Do rozmowy z człowiekiem, w trakcie której rozwiąże się jego sprawę (o to w końcu chodzi w obsłudze klienta), potrzebny jest drugi człowiek po Twojej st...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy