Kiedy rozmawiam z kimś o obsłudze klienta na Facebooku i jej automatyzacji, to zawsze pada pytanie o narzędzia. Większość osób myśli, że automatyzacja opiera się na jakichś innowacyjnych, nowatorskich i zaawansowanych narzędziach, po wdrożeniu których wszystko zacznie samo działać. To bzdura. Narzędzia bowiem się zmieniają, a obsługa klienta wciąż jest tak samo ważna albo nawet coraz ważniejsza.
POLECAMY
Automatyczne odpowiedzi na wiadomości
Coraz więcej klientów komunikuje się przez wiadomości w serwisach społecznościowych. Facebook mocno inwestuje w rozwój Messengera, w związku z czym jego rola w procesie obsługi klienta rośnie. Warto skorzystać z opcji ustawienia automatycznych odpowiedzi na otrzymywane wiadomości.
Przykład
Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub salon kosmetyczny i jesteś na dwutygodniowym urlopie, ustaw automatyczną informację o przerwie w pracy. Twoi klienci zdecydowanie bardziej będą zadowoleni, otrzymując automatyczną wiadomość, że zakupy lub wizyta są niemożliwe, niż nie mogąc się doczekać odpowiedzi na złożone zapytanie lub zamówienie.
Ustawiając automatyczną odpowiedź, możesz błyskawicznie dać znać klientowi, że działasz (ilustracja 1). Podziękuj w niej za kontakt, daj znać, że odpowiesz najszybciej, jak to możliwe, ale nie staraj się automatyzować komunikacji mocniej, bo mogą wyniknąć z tego różne dziwne sytuacje. Nie jesteś w stanie przewidzieć tego, o czym ktoś do Ciebie napisze, o co zapyta, jakie ma intencje. Do rozmowy z człowiekiem, w trakcie której rozwiąże się jego sprawę (o to w końcu chodzi w obsłudze klienta), potrzebny jest drugi człowiek po Twojej st...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!