Wpływ CX na skuteczność strategii social selling

Temat numeru

Bycie wszędzie już nie wystarcza. Bycie jakimś już nie wystarcza. Dzisiaj firmy muszą działać innowacyjnie, by sprostać konkurencyjności rynku oraz zdobyć i zatrzymać klientów. A gdy życie coraz bardziej przenosi się do social mediów, Twoja marka też nie może odpuścić tej gry. Jednak, żeby obecność w social mediach nie była tylko sztuką dla sztuki, należy dać odbiorcom coś więcej – doświadczenia, których nie znajdą nigdzie indziej. W artykule omówię, jak dobrze zaprojektowane doświadczenia wpływają na skuteczność strategii social selling, oraz pokażę dobre praktyki i przykłady skutecznych strategii.

Social selling to proces używania mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktów, budowania relacji i w końcu sprzedaży produktów lub usług. Z kolei CX – customer experience – odnosi się do całkowitego wrażenia, jakie klient ma w kontakcie z firmą – od pierwszej interakcji, przez proces zakupu, aż po obsługę posprzedażową.

POLECAMY

Czym jest customer experience (CX)?

Customer experience odnosi się do sumy wszystkich doświadczeń, jakie klient ma w trakcie interakcji z firmą, począwszy od pierwszego kontaktu aż po obsługę posprzedażową. Obejmuje to wszystkie punkty styku z klientem, takie jak strona internetowa, media społecznościowe, kontakt z działem obsługi klienta, a także produkty i usługi firmy. Kluczowym celem CX jest zapewnienie, aby każdy kontakt z firmą był pozytywny i pozostawiał klienta zadowolonego.

Wpływ CX na social selling

Customer experience jest zagadnieniem bardzo rozbudowanym i wiąże się z wieloma procesami, także tymi odbywaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy