Właściwe określenie grupy docelowej jako klucz do wysokiej sprzedaży

Pozyskiwanie klienta

Jak poprawić sprzedaż w firmie? Samo pytanie jest bardzo proste, jednak odpowiedź jest już niezwykle złożona i uzależniona od wielu różnych czynników. Bardzo lubię operować na prostych przykładach, dlatego posłużę się takim również w tym momencie. Jeśli sprzedaż określimy jako pewne drzwi, przez które trzeba przejść, to kluczem, który nam te drzwi otworzy, będzie właściwe określenie grupy docelowej. Jest to absolutna podstawa, żeby o wysokiej sprzedaży w ogóle móc myśleć.

Określenie segmentu to za mało

Niestety, obecnie powiedzenie: „naszą grupą docelową są firmy z sektora MŚP, które mają obrót na poziomie miliona zł rocznie”, to zdecydowanie za mało. Oczywiście, dobrze jest wiedzieć, z jakim segmentem rynku chcesz się komunikować, ale żeby skutecznie pozyskać klienta, określenie grupy docelowej musi wejść na dużo głębszy poziom.

POLECAMY

Kiedyś podczas pierwszych warsztatów z klientem, na pytanie: „kim jest wasza grupa docelowa?”, dostałem odpowiedź: „naszą grupą docelową są wszystkie firmy, które chcą kupić to, co mamy do sprzedania”. Złapałem się za głowę.

Oczywiście, jest w tym odrobina prawdy, bo w zasadzie chodzi o dotarcie do tych, którzy finalnie kupią to, co masz do zaoferowania, ale tak szeroki opis do niczego się nie przyda. Żeby to wszystko miało sens i faktycznie wpływało na poprawę wyników sprzedaży, należy być dużo bardziej precyzyjnym.

Co oferujesz swoim klientom?

Budowanie grupy docelowej lubię zaczynać od określenia tego, co tak naprawdę mam do sprzedania i jaką oferuję wartość. Chodzi o to, żeby zacząć myśleć w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy