Strategia i marketing
W przypadku sprzedaży akcji tak samo jak przy sprzedaży towarów czy usług musimy najpierw stworzyć strategię marketingową, w której określimy:
POLECAMY
- Nasz cel strategiczny – w praktyce, ile akcji potrzebujemy sprzedać i za jaką kwotę;
- Do kogo chcemy dotrzeć z naszymi komunikatami – kto najchętniej kupi nasze akcje;
- Jakimi kanałami powinniśmy się posługiwać – mając na myśli nie tylko media społecznościowe;
- W jaki sposób to zrobić – wszystkie rozwiązania, komunikaty, narzędzia;
- Jak chcemy zmierzyć sukces naszych działań – oprócz wskaźników kwotowych.
Analogicznie jak w przypadku marketingu zwykłego produktu czy usługi, potrzebujemy również zbudować lejek sprzedażowy, w którym przekształcimy obce osoby w takie, które rozpatrują naszą ofertę. Potem są one coraz bardziej ocieplanym leadem aż do zamknięcia transakcji, czyli zainwestowania w naszą firmę. To także etap posprzedażowy, czyli dotyczący zarówno budowania lojalności takiej osoby, bo przecież zawsze może dokupić kolejne akcje, jak i pielęgnowania relacji z takimi osobami. Jest to też czas zachęcania ich do zostania naszymi ambasadorami i do tego, że będą przyciągać swoich znajomych do inwestycji.
Jeśli chodzi o podstawowe elementy projektowa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!