Social selling z sensem – budowanie relacji opartej na wartości, projektowaniu doświadczeń i co-creation

Temat numeru

Social selling to, w dosłownym rozumieniu, sprzedaż usług i produktów za pomocą social mediów. Mówi się, że do tanga potrzeba dwojga – w przypadku tego rodzaju sprzedaży mówimy o tanecznym trójkącie, czyli relacji między wybranym kanałem social mediów, tzw. punktem styku z naszym klientem, a idąc dalej i mocno upraszczając ALGORYTMEM–ODBIORCĄ, z którym budujemy relacje i zaufanie, wykonując regularne próby na sali tanecznej, czyli uaktualniając feed naszych kanałów społecznościowych, i przede wszystkim z Tobą, czyli twórcą (marką osobistą lub brandem) z całą gamą emocji i autentyczności, z którą pokazujesz się na tym socialowym parkiecie.

Mówi się również, że pisanie jest niczym taniec, a to właśnie na takim pisanym kontakcie opiera się ta relacja, która powinna być zgodna z wartościami i DNA Twojej marki, bo to Ty wybierasz, do jakiego utworu zaprosisz swoich odbiorców. Social selling wymaga wiele odwagi w postaci cierpliwości oraz, jak to określa Brené Brown, ogromnej wrażliwości i przebojowości do pokazania siebie, wychodząc na arenę, czyli prezentując swoją markę w social mediach.

POLECAMY

Jak zatańczysz, tak Cię odbiorą

Kontynuując rozpoczętą taneczną metaforę, warto zacząć od kluczowego elementu, czyli NAS – marki osobistej lub usługi, którą chcemy wypromować w social mediach. Social selling to nie jest szybki proces, wymaga on:

  • wyboru odpowiednich kanałów sprzedaży, w tym przypadku kanałów social...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy