Siedem obaw handlowców przed transformacją cyfrową

Temat numeru

Chcesz wprowadzić innowacyjne cyfrowe rozwiązania w dziale sprzedaży. Wiesz, że usprawni to i ułatwi wszystkim pracę. Napotykasz opór i obawy, których źródło trudno Ci zrozumieć. Poznaj przyczyny lęku przed cyfrową transformacją, aby móc im skutecznie przeciwdziałać i przekonać pracowników do zmian.

W dobie cyfryzacji zmiany nie tylko są nieuniknione, ale zachodzą szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Czy opór wobec cyfrowej transformacji wynika tylko z niechęci do uczenia się nowych rzeczy? Jego przyczyny są bardziej złożone. Amerykański badacz mediów, M. Prensky, wprowadził pojęcie digital natives (cyfrowych tubylców), oznaczające pokolenie, dla którego komputery i internet są naturalnymi elementami świata. 
Ludzie, którzy dorastali otoczeni nowymi technologiami, nie tylko sprawnie je obsługują, np. swobodnie posługując się ekranem dotykowym, ale też funkcjonują inaczej. Działają wielozadaniowo, uczą się w inny sposób, preferują swobodny dostęp do wiedzy i równoległe przetwarzanie informacji. A co z pokoleniem urodzonym przed umownym 1978 r.? To cyfrowi imigranci, którzy często nie czują się swobodnie w skomputeryzowanym świecie. Dla nich wielozadaniowość bywa wyzwaniem, a informacje przetwarzają szeregowo. Przyzwyczajeni są też do osiągania rezultatów pracy odroczonych w czasie. To z kolei jest ich przewagą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy