Podejście to jest stosowane główniej w branżach, gdzie jest duża mnogość sposobów dotarcia do rynku, np. takich jak FMCG (Fast Moving Consumer Goods), sprzedaż bezpośrednia, itp. RtM może być odpowiedzią na to, jak znaleźć się w wyzwaniach dzisiejszych czasów, jak pracować w procesowy sposób nad rozwojem zespołu sprzedaży. Zawiera wiele zmiennych, które składają się w klarowną odpowiedź na pytanie, jak być skutecznym i efektywnym w zmiennym rynku. Strategia określa rolę firmy, natomiast RtM jest odpowiedzią jak to zrobić.
POLECAMY
Jak opracować własny proces R2M?
W biznesie istnieje wiele metodologii podejścia do RtM wypracowanych zarówno przez firmy doradcze, jak i korporacje, dopasowane do rynku, na którym działają. Chciałbym wskazać uniwersalne podejście, które stwarza możliwości opracowania własnego procesu R2M. Pośrednie elementy RtM mogą wpływać na zysk firmy w różny sposób. Najczęściej mówi się o obniżeniu kosztów, co moim zdaniem nie jest prawdą, gdyż mogą się pojawić po drugim etapie różne drogi, np.: zwiększenie pokrycia rynku, lepszy dobór bazy klienckiej (bardziej zyskownej), efektywność pracy działu sprzedaży (...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!