Przełam pierwsze lody! Sposoby na sprzedaż dla mniej śmiałych

Felieton

Rozmowa biznesowa jest jak flirt. Musisz być zaskakujący, czasem zabawny, konkretny i czarujący. W obu przypadkach najtrudniej przełamać pierwsze lody. Nie licz, że po tekście typu „musisz mieć dużo siniaków, bo spadłaś z nieba” dziewczyna pójdzie z Tobą na randkę. Nie spodziewaj się też, że po kiepskiej i sztywnej rozmowie z potencjalnym klientem zachęcisz go do podpisania kontraktu.
 

Wyobraź sobie, że jest koniec kwartału. Jedziesz na duży event szukać swoich wymarzonych klientów. Kontrakty, które z nimi podpiszesz, zapewnią Ci bardzo wysoką premię i sprawią, że zostaniesz gwiazdą sprzedaży. Jak zaczniesz tę rozmowę na stoisku?

POLECAMY

  • Skomplementujesz wystrój stoiska, np. piękny obraz, ulotki albo ubiór klienta.
  • Będziesz chciał porozmawiać o sporcie lub polityce, nawiązując do aktualnych wydarzeń w kraju i na świecie.
  • Zwrócisz uwagę na coś związanego z potencjalnym klientem lub jego firmą.

Jeśli wybrałeś odpowiedź 1 lub 2, nie masz co liczyć nawet na one night stand. Pierwszy sposób na rozpoczęcie rozmowy to jakbyś spytał dziewczynę w klubie, czy ma mapę, bo możesz zgubić się w jej oczach. Nie jesteś ani kreatywny, ani zabawny i na pewno nie zostaniesz zapamiętany... No, chyba że jako ten, nad którym można się jedynie zlitować. Na targach, uwierz mi, każdy próbuje nawiązać kontakt, komplementując wystrój. O ile nie wiszą tam cenne dzieła sztuki, na których znasz się jak mało kto, będzie to kiepski sposób na przełamanie pierwszych lodów.
Sp...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy