Prosimy o uwagę!

Marketing

Ocena skuteczności kampanii internetowej może odbywać się na kilku płaszczyznach. Oczywiście kluczową płaszczyzną tejże oceny jest odpowiedź na pytanie: Jak efektywnie kampania internetowa wspiera cele biznesowe marki, typu sprzedaż? Określenie precyzyjnej skali wpływu kampanii na sprzedaż często bywa skomplikowanym zadaniem.

Po pierwsze, nie zawsze dana kampania jest jedyną aktywną komunikacją marki w czasie jej emisji – w tym przypadku pojawia się trudność w rozdzieleniu wpływu różnych czynników. Po drugie, na poziom sprzedaży wypływają czynniki pozakampanijne, jak chociażby działania konkurencji czy mechanizmy promocji w miejscach sprzedaży. Oczywiście, tak złożony system naczyń połączonych środowiska komunikacji marek nie jest nową rzeczywistością. Nawigatorem w tych dylematach są różne metody analityczne określające wpływ użytych mediów na sprzedaż.
Modelowanie atrybucji pomaga w przypadku kompleksowej strategii, która działa zarówno w górnych, środkowych, jak i dolnych etapach ścieżki konsumenta, oraz gdy miejscem sprzedaży jest online. W takim przypadku możesz m.in. określić, jak działania świadomościowe też atrybuują do konwersji na stronie, czyli de facto sprzedaży.
Modelowanie ekonometryczne umożliwia ocenę poziomu korelacji większości narzędzi marketingowych (online i offline) na sprzedaż ogólną. Dodatkowo w przypadku tego typu metody możesz uwzględnić czynniki zewnętrzne, jak komunikacja konkurencji czy zmiany cen produktu. Ograniczeniami we wdrożeniu takiej metody analitycznej jest wymóg wielkości badanej kampanii oraz koszt badania, liczony w dziesiątkach tysięcy złotych.

POLECAMY

Fragmentaryzacja jakości mediów

Piramida celów, jak sama nazwa wskazuje, składa się z większej liczby poziomów. W samej podstawie są wyżej wspomniane cele biznesowe, a idąc do góry, marketingowe, komunikacyjne i mediowe.
Dodatkowo nie zawsze kampanie bazują na kompleksowym pokryciu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy