Prawo do sprzedaży siebie

Temat numeru

Poniższy artykuł to felietonowe ujęcie praw autorskich oraz porady dla przedsiębiorców, jak się zabezpieczyć i być fair w stosunku do pracowników. Spojrzymy również na stronę umiejętności i tworzenia w określony sposób czynności związanych z rozwojem firmy poprzez samą sprzedaż i jej zabezpieczenie.

W  świecie handlu, który jest wszechobecny, ciężko się odnaleźć, ale z czasem pomagają zasady i reguły. Artykuł przedstawia obraz, z jakim zmagają się często dyrektorzy zarządzający, menedżerowie sprzedaży i wszystkie osoby tworzące działy handlowe. Pozostajemy dziś pod wielką presją otoczenia, zapominając, że sprawdzone często techniki sprzedaży, sposoby zarządzania strukturą sprzedażową, strategią i wynikiem są dobrem własnym. Każdy menedżer tworzący strukturę powinien zawrzeć umowę o przekazaniu praw autorskich do wykorzystywania jego sposobów sprzedaży z przedsiębiorstwem, w którym tworzy tę sprzedaż. 
Dlaczego to takie ważne? Ano dlatego, że po odejściu w przypadku udowodnienia niezaniechania stosowania procesów sprzedaży dochodzi do kradzieży praw autorskich. Co zatem jest kradzieżą? Wszystko to, co jest zainicjowane w procesach sprzedażowych przez działy handlowe związane i procesowane bezpośrednio przez menedżera, a nie było ujęte dotychczasową wiedzą ogólną. 
W przepisach prawo reguluje to w bardzo niewielkim stopniu, lecz są sposoby na udowodnienie swoich praw. Istnieją przypadki, które nie mają jeszcze rozstrzygniętego do końca powództwa, lecz kilka lustrzanych sytuacji ma już swoje zwycięskie zakończenie na ławach sądowych. Najwięcej sytuacji konfliktowych wywołują nieścisłości związ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy