Personal Branding jest na topie

Pozyskiwanie klienta

Kiedy dziesięć lat temu po raz pierwszy usłyszałem o marce osobistej, pomyślałem, że ktoś ewidentnie robi sobie jaja. Marka osobista? Markę to może mieć produkt, usługa lub firma. Ale osoba? Zainteresowało mnie to do tego stopnia, że zacząłem zgłębiać temat. Okazało się, że jako marketingowiec przez lata żyłem w błogiej nieświadomości istnienia zupełnie wydzielonej i dobrze już ustrukturyzowanej dziedziny rynku marketingowego, jaką jest personal branding.

W trakcie zgłębiania tej materii zacząłem coraz lepiej rozumieć, jakie czynniki mają wpływ na budowanie marki własnej, jakie przykłady tego typu rozwiązania znajdziemy w społeczeństwie i przestrzeni publicznej, jak dystrybuować swoją popularność i finalnie, co należy zrobić, żeby się wyróżnić. Moje poszukiwanie i pogłębianie wiedzy w tym obszarze sprawiło, że stałem się pierwszą osobą w Polsce oraz 17. na świecie, w rankingu autorytetów w dziedzinie budowania marki osobistej. Stworzyłem również największą w Polsce agencję wyspecjalizowaną w budowaniu profesjonalnego digital personal brandingu.
Ale zacznijmy od samego początku.

POLECAMY

Po co ci personal branding

Personal branding, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się zwykłym kaprysem biznesmenów, w rzeczywistości jest głęboko zakorzeniony w ludzkiej naturze. Każdy z nas jest w jakiś sposób postrzegany. Ba! Większość z nas chce być w jakiś sposób postrzegana i się wyróżniać.
Słyszeliście kiedyś o efekcie halo, inaczej zwanym efekcie „aureoli”? Ludzie mają tendencję do przypisywania cech osobowościowych na podstawie pierwszego wrażenia. Problem pojawia się w momencie, kiedy te cechy są negatywne i ktoś po pięciu minutach stwierdzi, że nie przypadliście mu do gustu, a co za tym idzie, nie jesteście warci jego cennego czasu w biznesie. Niech Twój personal branding zrobi za Ciebie pierwsze wrażenie.
Kiedyś, podczas jednego z moich wystąpień, ktoś z sali zadał mi pytanie – po co w ogóle zajmować się budowaniem marki osobistej? Odpowiedziałem mu również pytaniami: „Czy wiesz, kto jest aktualnym prez...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy