Bardzo często pierwsze kroki w kryzysie, jeśli chodzi o redukcję kosztów, kierowane są do działu sprzedaży i marketingu. Uważam jednak, że koszty należy ograniczać z pomocą skalpela, a nie maczetą, aby nie wylać dziecka z kąpielą. Są inne sposoby na utrzymanie sprzedaży na powierzchni. Jeśli sprzedaż spada nam o kilkadziesiąt procent, trudno będzie z dnia na dzień uzupełnić lukę po rezygnujących klientach lub spadających wolumenach zamówień, dlatego trzeba działać z odpowiednim dla swojej branży wyprzedzeniem, aby to nadrobić. W trakcie kryzysu pamiętaj jednak, aby przede wszystkim zadbać o aktualnych klientów, dostarczając im wartość i utrzymać z nimi dobre relacje, bo oni są źródłem stabilizacji. Staraj się być blisko ich wyzwań i problemów. Idealnie będzie, jeśli pomożesz im przetrwać trudne czasy poprzez dostarczanie produktów i usług będących odpowiedzią na ich bolączki.
POLECAMY
Zacznij od optymalizacji modelu biznesowego
Model biznesowy, w skrócie, mówi o tym, kto jest naszym idealnym klientem, jaką wartość mu dostarczamy poprzez produkt czy usługę, a w końcu, w jaki sposób to robimy. Dobry model biznesowy może być źródłem przewagi rynkowej, szczególnie w pierwszej fazie jego odkrycia. Model biznesowy opiera się na sposobie skalowania zysków, takich jak: franczyza, współdzielenie, wypożyczalnie, udostępnianie półek (sieci handlowe), zakupy grupowe, subskrypcja czasowa, raty, leasing, wynajem długoterminowy, tani zakup – droga eksploatacja itp. Warto na start zweryfik...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!