Marka osobista: fundament social sellingu

Temat numeru

Obok pojęć związanych z budowaniem marki – czy to pracodawcy, czy organizacji jako całości – często zapominamy o sile, jaką dają nam relacje nawiązywane w przestrzeni online, a także o tym, jak duży wpływ możemy zyskać za pośrednictwem organicznych kanałów dotarcia. Możemy – jeżeli używamy ich właściwie i skrupulatnie budujemy swój wizerunek w oczach odbiorców, tym samym wzmacniając świadomość swojej marki osobistej.

Social selling znamy nie od dziś, ale czy potrafimy umiejętnie posługiwać się tym ogólnodostępnym (wydawałoby się) narzędziem?

Najprościej rzecz ujmując, social selling to zbiór technik pozwalających na budowanie siły sprzedażowej za pośrednictwem relacji społecznych, np. w social mediach. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że sprzedaje każdy – produkt, usługę, rozwiązanie, siebie jako eksperta, pracownika czy markę osobistą.

POLECAMY

Idąc jednak o krok dalej, social selling jest działaniem wielowymiarowym i pozwalającym na miarodajne dążenie do określonych efektów, przy jednoczesnym wsparciu działań sprzedażowych. Należy jednak pamiętać o jego głównym komponencie, jakim jest budowanie relacji. Nie o definicjach jednak mowa w niniejszym artykule. Zwrócimy tu uwagę na bardziej „miękkie” aspekty social sellingu, a także poddamy pod rozwagę to, co tak naprawdę stanowi jego fundament.

Filarów social sellingu mamy kilka. Aby był on efektywny, musimy jednak zacząć od standaryzacji oraz budowy własnej marki osobistej. Czasami możemy usłyszeć głosy, że budowanie marki to już samo posiadanie profilu na platformie. Otóż nie. Aby personal brand się rozwijał, konieczne są regularne oraz przemyślane działania, które pozwolą na realizację określonych założeń, a także podążanie w konkretnie wytyczonym kierunku. Istotnym elementem wszystkich aktywności musi być spójność. Tutaj rozumiemy ją jako wspólny mianownik publikacji – zarówno w zakresie doboru tematycznego, formatów, a także tonu narracji wokół udostępnianych treści.

Oczywiście można działać bez określonych ram, jednak zdajemy się wówczas na przypadkowość, co przy zaangażowaniu zasobów czasowych może przynieść nam więcej szkody niż pożytku.

Jak wyznaczyć kierunek i co to ma wspólnego z social sellingiem?

Po pierwsze, kluczowa jest analiza tego, w jakich obszara...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy