“Rynek CRM jest największym rynkiem oprogramowania dla firm wartym ponad 60 mld dolarów. W Livespace chcemy docelowo zdominować niszę związaną z tworzeniem i optymalizacją procesów sprzedaży dla firm z sektora MŚP na rynku europejskim.” mówi CEO firmy, Michał Skurowski.
POLECAMY
"CRM od Livespace jest pierwszym takim rozwiązaniem na rynku, które integruje zarządzanie wielopoziomowym procesem sprzedaży z bazą wiedzy i autorską metodyką.” mówi Wojciech Dąbrowski, członek zarządu INventures, funduszu inwestycyjnego, który prowadził tę rundę. “Co nas przekonało do inwestycji w Livespace? Naszą uwagę zwrócił fakt, że spółka dotychczas sięgnęła tylko po jedną rundę finansowania i potrafiła bardzo skutecznie wykorzystać pozyskane środki, nie tylko znacząco zwiększając skalę działalności ale i osiągając rentowność. Dzięki takiemu skutecznemu działaniu Założyciele nadal mają znaczący udział w przedsięwzięciu. Zaangażowanie i efektywność Założycieli oraz kompleksowość narzędzia jakie oferują daje nam pewność, że Livespace ma potencjał, aby odnieść sukces również na rynkach zagranicznych.” - dopowiada.
Od ostatniej rundy inwestycyjnej sześć lat temu, firma Livespace urosła 6-krotnie oraz osiągnęła próg rentowności: “Ze startupu staliśmy się firmą” mówi Marcin Stańczak, COO Livespace, podkreślając dochodowość spółki: “W ciągu 10 lat funkcjonowania Livespace udało nam się zbudować firmę dostarczającą realną wartość dla ponad 1000 firm, co pozwoliło przekroczyć 10 mln zł przychodu za 2023 rok. Jesteśmy w szczególnym momencie - zarówno jeśli chodzi o rozwój firmy, jak i sytuację na rynku. Dzięki uzyskanemu finansowaniu możemy to wykorzystać nie tylko rozwijając produkt, ale też zwiększając obecność na rynkach zagranicznych.”
“Skalowanie biznesu to bieg długodystansowy. Mimo częściowego wyjścia naszego funduszu z inwestycji, zostajemy dalej w spółce, bo wierzymy w misję, wizję i perspektywy wzrostu Livespace” - mówi Dariusz Lewandowski, założyciel funduszu ARIA, który był głównym inwestorem w trakcie pierwszej rundy firmy w 2017 roku.
Michał, CEO Livespace, zdradza plany na przyszłość:
“Stworzyliśmy Livespace po to, by pomóc zespołom handlowym pracować efektywniej i osiągać wyższe, przewidywalne wyniki. By realizować tę misję, w najbliższych miesiącach i latach planujemy skupić się na trzech kluczowych obszarach:
1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji
AI w Livespace CRM ma wspomagać managerów sprzedaży w tworzeniu i optymalizacji procesów sprzedaży, a także odciążyć handlowców w realizowaniu tych procesów, automatyzując żmudne i powtarzalne czynności.
2. Ekspansja na nowe rynki
Obecnie w zasadzie nie mamy bezpośredniej konkurencji wśród polskich dostawców CRM - rywalizujemy przede wszystkim z globalnymi graczami. Dzięki rekrutacji kluczowych osób w ostatnich miesiącach oraz przebudowie procesów, jesteśmy gotowi do tego, by stanąć do walki o udziały na nowych rynkach.
3. Edukacja rynku
W Livespace mamy unikalne know-how i dane dotyczące tego, jak poukładać pracę handlowców, by działali efektywnie, i aby tę efektywność można było stale podnosić. Chcemy dzielić się tą wiedzą z klientami i pracować z nimi jeszcze bliżej nad rozwojem zarówno naszej autorskiej metodyki tworzenia i optymalizacji procesów sprzedaży jak i wdrażaniem najlepszych praktyk prosto do naszego oprogramowania CRM.”
“Wierzymy w to, że nawet najlepsza technologia nie rozwiąże realnych problemów, z jakimi mierzą się firmy, jeśli brakuje wiedzy jak ją wykorzystać.” dodaje Michał.