Handlowiec pozyskuje klientów, bada potrzeby, rozwiązuje problemy, dobierając rozwiązania, finalizuje sprzedaż oraz buduje relacje. Aby te zadania skutecznie realizować, potrzebne są mu określone kompetencje: wiedza, umiejętności i postawy. Kiedy na warsztatach pytam o cechy idealnego handlowca, często padają takie odpowiedzi, jak: wytrwałość, skuteczność, dobra prezencja, dbałość o wizerunek, organizacja pracy, podnoszenie się po porażkach, bycie „dobrym psychologiem”.
Gdy pada to sformułowanie, zatrzymuję się i pytam, jak uczestnicy to rozumieją. Najczęściej mówią o umiejętności słuchania, zadawania odpowiednich pytań, wzbudzania zaufania, budowania relacji itd. Bardzo rzadko pojawia się na liście hasło: „empatia” lub „inteligencja emocjonalna”. W tym artykule postaram się dostarczyć argumentów za tym, aby od dziś wymieniać ją jako jedną z najważniejszych cech hand...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!