Marketing internetowy, który sprzedaje
Marketing to nie sprzedaż, ale w przypadku marketingu internetowego związek ze sprzedażą jest duży. To właśnie działania online możemy zmierzyć od początku do końca, nadając im wartość i skrupulatnie licząc wpływ na przychody firmy. O jakich działaniach mówimy? Takich jak pozycjonowanie strony, optymalizacja współczynnika konwersji na stronie, reklamy Google, content marketing i wiele innych.
Każde z tych działań zyska na skuteczności, jeśli uwzględnimy wiedzę o grupie docelowej. Nie chodzi wyłącznie o demografię i zachowania na stronie, które widać w narzędziach, ale także o subiektywne odczucia w związku ze stroną internetową, o wiedzę na temat oferty, branży i nastawienie do tej oferty. To wszystko może decydować o zakupie czy też skorzystaniu z usługi, więc warto gromadzić taką wiedzę.
Skuteczna strona internetowa, czyli taka, która sprzedaje, może powstać wyłącznie na bazie znajomości klientów. Jednak osoby, które tworzą strony internetowe i treści ofertowe, nie mają bezpośredniej styczności z klientem. To ważny powód, aby rozmawiać z zespołem sprzedażowym. Jak więc może pomóc sprzedawca i o co go zapytać?
POLECAMY
Najważniejsze zagadnienia we współpracy z działem sprzedaży w pigułce
- Strategia słów kluczowych – jak klienci nazywają usługi, jakimi słowami opisują swoje potrzeby, jak się to różni na poszczególnych poziomach wiedzy o usłudze/produkcie.
- Tworzenie wartościowej treści na stronie – odpowiedzi na najczęstsze pytania...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!