Nikogo już dziś nie dziwi stwierdzenie, że więcej oglądamy niż czytamy. Z roku na rok wydłuża się średni czas spędzany na konsumowaniu treści wideo. Obecnie, jest to 23,7 godziny spędzane w miesiącu na YouTubie (Hootsuite). Pandemia tylko przyśpieszyła zmianę w sposobie pochłaniania treści. Kilka lat temu popularne było czytanie wpisów blogowych, a dziś jest to oglądanie filmów na YouTubie czy Netfliksie. I nie dotyczy to tylko treści czysto rozrywkowych, jak filmy sensacyjne czy komediowe. Użytkownicy internetu coraz częściej poszukują wiedzy i odpowiedzi na trapiące ich pytania na platformach, takich jak YouTube. Nie możemy więc być zaskoczeni, że nasi klienci oczekują od nas treści audiowizualnych. Czas, który mogą nam poświęcić, jest coraz bardziej ograniczony i cenny. Dodatkowo, są oni atakowani tysiącami innych treści, które również konkurują o ich uwagę. Eksperckie artykuły na blogu i rozbudowane opisy produktów na stronie internetowej przestają być atrakcyjne, ponieważ wymagają ogromnego wysiłku, aby móc się w pełnym skupieniu z nimi zapoznać. Zadaniem marketerów i handlowców jest ułatwienie klientom dostępu do informacji o produktach i usługach, stąd sięganie po format wideo będzie coraz bardziej powszechne.
POLECAMY
Po spotkaniu na żywo, które nie zawsze jest możliwe, wideo jest drugą najlepszą formą komunikacji.
Dlaczego warto tworzyć treści wideo? |
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!