Jak tworzyć skuteczne strategie sprzedażowe we współczesnych realiach biznesowych?

Temat numeru

Skuteczne strategie sprzedażowe oraz związana z nimi walka o znalezienie i utrzymanie klienta stanowią nie lada wyzwanie dla każdego działu handlowego, stając się tym samym kluczowym elementem planowania pracy i wyznaczenia celów dla zespołu. Od 2020 r. zadania tego nie ułatwiała zmiana nawyków konsumentów spowodowana pandemią koronawirusa, a obecnie rynkiem chwieje szalejąca inflacja, a także niepewna sytuacja gospodarcza. W jaki sposób tworzyć więc strategie sprzedażowe? Jak dopasować je do współczesnych realiów rynkowych?

Strategie sprzedażowe

Strategia sprzedaży obejmuje kompleksowy plan dotarcia do klienta oraz sprzedaży i dystrybucji produktów lub usług, którymi dysponuje firma. Czasami mylnie postrzega się ją jako narzędzie należące wyłącznie do działu handlowego, podczas gdy powinna definiować działania całego przedsiębiorstwa, rozpoczynając od budowania spójnej komunikacji o marce i jej ofercie, a kończąc aż na serwisie posprzedażowym.

POLECAMY

Według Richarda Rummelta strategia sprzedaży składa się z sześciu głównych elementów, którymi są:

  • segmenty klientów i propozycja wartości,
  • diagnoza,
  • kluczowe podejście,
  • zbiór spójnych działań,
  • kluczowe działanie,
  • prognoza sprzedaży.

Rummelt w swojej książce „Dobra strategia, zła strategia” dodatkowo opisuje ją jako zasadniczą strukturę logiczną, przyjmującą formę jądra składającego się z trzech elementów — diagnozy, zasady przewodniej oraz spójnego działania. Zasada przewodnia określa podejście do problemów wykrytych w trakcie diagnozy i wyznaczenie odpowiedniego kierunku, a spójne działanie mówi o zasadach...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy