Strategie sprzedażowe
Strategia sprzedaży obejmuje kompleksowy plan dotarcia do klienta oraz sprzedaży i dystrybucji produktów lub usług, którymi dysponuje firma. Czasami mylnie postrzega się ją jako narzędzie należące wyłącznie do działu handlowego, podczas gdy powinna definiować działania całego przedsiębiorstwa, rozpoczynając od budowania spójnej komunikacji o marce i jej ofercie, a kończąc aż na serwisie posprzedażowym.
POLECAMY
Według Richarda Rummelta strategia sprzedaży składa się z sześciu głównych elementów, którymi są:
- segmenty klientów i propozycja wartości,
- diagnoza,
- kluczowe podejście,
- zbiór spójnych działań,
- kluczowe działanie,
- prognoza sprzedaży.
Rummelt w swojej książce „Dobra strategia, zła strategia” dodatkowo opisuje ją jako zasadniczą strukturę logiczną, przyjmującą formę jądra składającego się z trzech elementów — diagnozy, zasady przewodniej oraz spójnego działania. Zasada przewodnia określa podejście do problemów wykrytych w trakcie diagnozy i wyznaczenie odpowiedniego kierunku, a spójne działanie mówi o zasadach...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!