Jak sztuczna inteligencja może pomóc sprzedawać etyczniej?

Temat numeru

Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja wkradła się na rynek sprzedaży i dokonuje na nim znaczących przemian. Z wielką siłą wiąże się jednak wielka odpowiedzialność.

Sztuczna inteligencja (SI) może pozwolić zwiększyć wydajność i spersonalizować kontakt z klientem, jednak jeśli nie jest odpowiednio kontrolowana może być źródłem wielu problemów – od drobnych błędów do działań mogących być uznane za nieetyczne.
Każdy kij ma jednak dwa końce. Prawidłowo wykorzystywana SI będzie silnym narzędziem, które pomoże zmienić zasady gry nie tylko w sprzedaży, ale także w obsłudze klienta, zwiększając wydajność i efektywność w firmach. Równocześnie dzięki swoim algorytmom i „rozumieniu” potrzeb odbiorców sprawi, że nasze działania sprzedażowe będą bardziej etyczne.

POLECAMY

Etyka w biznesie

Handel, podobnie jak każda inna dziedzina naszego życia, jest regulowany przez zestaw pisanych i niepisanych zasad. Etyka biznesu to szeroko pojęty zbiór reguł, których powinna przestrzegać uczciwa i dbająca o swoich klientów oraz partnerów firma. Przestrzeganie takich zasad odgrywa dużą rolę w tworzeniu wizerunku danego biznesu w umyśle klienta, w kształtowaniu jego pozytywnego odbioru i szacunku. Stworzenie korzystnego odbioru marki często bezpośrednio wpływa na skuteczniejsze osiągnięcie przez nią sukcesu.
Każda firma określa własne zasady, według których postępuje i którymi kieruje się w swojej działalności. Czasem są one spisane, a innym razem wynikają z bezpośrednich instrukcji przełożonych czy działań poszczególnych pracowników. Decydują one, w jaki sposób firma wchodzi w interakcje ze swoimi klientami, pracownikami, innymi firmami, inwestorami czy rządem. Etyka biznesu jest odpowiedzialna za pomaganie firmom w podejmowaniu etycznych decyzji i budowaniu zaufania wśród klientów. Zwykle powinniśmy kierować się szacunkiem, uczciwością, zaufaniem i odpowiedzialnością za własne działania. Niestety, część firm lub ich pracowników odcho...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy