Na początku przedstawię Ci założenia do procesu planowania i prognozowania na przykładzie statku, którego celem jest dopłynięcie w 7 miesięcy z portu A do portu B. Taki cel (sprzedażowy) kapitan statku ustalił w momencie planowania rejsu. Taką informację także podał załodze i kierownictwu statku. W swoich założeniach bazował na historycznych informacjach na temat pogody, wiatru, posiadanych zapasów żywności oraz swoim doświadczeniu z lat poprzednich. W trakcie realizacji rejsu on i załoga na bieżąco informowali pasażerów o panującej sytuacji pogodowej oraz, co ważne, podawali dane na temat wyspy, która uniemożliwiła przepłynięcie statku wskazaną trasą. Kapitan podjął decyzję, aby opłynąć ją w taki sposób, aby nie narazić nikogo na niebezpieczeństwo. Niestety, ta sytuacja spowodowała, że statek płynął o 4 dni dłużej niż planowano. Prognoza sprzedaży pełniła tutaj rolę nawigatora, który na bieżąco pozyskiwał informacje, o tym, gdzie znajduję się w danej chwili, i jakie decyzje trzeba podjąć, aby zrealizować cel. Jak widać w powyższym przykładzie, cel został zrealizowany, ale w dłuższym okresie niż zakładano, co pokazuje, że prognoza daje nam tylko pewne przewidywania, a...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!