Cały czas niewiele firm myśli kategoriami świadomego wprowadzania pracowników w realia organizacji. Obecny pracownik nie wysyła już setek CV, ale reaguje na to, co jest dla niego „ciekawe”. Zatem to, jak wygląda nasze ogłoszenie, jak osoba pierwszego kontaktu z firmy prowadzi pierwsze rozmowy, tworzy w głowie naszego kandydata obraz organizacji i tym samym odpowiada mu na pytanie – czy chcę tam pracować. Tu działa ten sam mechanizm co podczas pierwszej rozmowy handlowej – efekt pierwszego wrażenia (efekt aureoli) jest niezwykle ważny i robi się go tylko raz.
POLECAMY
Dlatego, dbając o aspekty motywacyjne naszego kandydata, należy dokładnie opracować w firmie procedury rekrutacyjne oraz warto zastanowić się nad atrakcyjnością całego procesu. Profesjonalistów zatrudniają tylko profesjonaliści.
Proces wdrożenia – misja i wizja firmy
Proces wdrożeniowy jest równie ważny co sama rekrutacja. Jednym z najważniejszych czynników demotywacyjnych dla nowego handlowca jest stwierdzenie szefa: „Tu masz zabawki (czyt.: narzędzia) i ruszaj w teren do klientów”. Pierwsze dni to czas, kiedy przełożeni powinni budować w handlowcu przywiązanie do organizacji. Dlatego też na tym etapie ważne jest poznanie jej pod kątem działania i kultury oraz osób kluczowych, z którymi handlowiec będzie współpracował.
Czynnikiem silnie motywującym dla nowo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!