Czy sklepy internetowe mogą korzystać z ChatGPT przy opisach produktów?

Temat numeru

Stosowanie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) staje się już niemal codziennością. Decydują się na ten krok również przedsiębiorcy w budowaniu swoich treści w mediach społecznościowych i tworzeniu treści na strony WWW e-commerce. Jednakże w przeciwieństwie do rozpowszechniania świadomości o istnieniu ChatGPT wiedza prawna o skutkach korzystania z tego typu treści nie jest jeszcze dość powszechna.

Opis produktu w sklepie – czy jest ważny?

Właściciele sklepów internetowych zatrudniają lub zlecają stworzenie opisów produktów i treści na swojej stronie sprzedażowej, aby zachęcić klienta do zakupu konkretnego produktu. Osoba zajmująca się budowaniem takich opisów jest odpowiedzialna za wykreowanie chwytliwego nagłówka, biorąc pod uwagę zasady SEO, kreatywnego krótkiego opisu produktu, który zatrzyma uwagę odbiorcy, szczegółowego opisu produktu, aby w sposób nietuzinkowy utrzymać odbiorcę przy produkcie i skierować go do akcji, czyli dodania produktu do koszyka.
Należy pamiętać, że elementy opisów produktów mogą być określane przez przepisy prawa. Do tej grupy produktów należą m.in. produkty żywnościowe (ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia; t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448), kosmetyczne (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych (wersja przekształcona); Dz. U. UE. L. z 2009 r. Nr 342, s. 59 z późn. zm.), chemiczne (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy