Nie oznacza to jednak, że praca z zakresu copy to sama zabawa słowem – gdyby tak było, wszystkie zamieszczone w sieci teksty wyświetlałyby się w wyszukiwarkach na pierwszym miejscu. Dotarcie na topową pozycję Google’a bywa jednak marketingowym świętym Graalem, okupionym godzinami walki z tzw. Content Gap.
Content gap, mówiąc najprościej, to luka między publikowanymi tekstami a wynikami wyszukiwania organicznego. Pisanie treści sprzedażowych i marketingowych nie jest bowiem „sztuką dla sztuki”, a świetnym sposobem na pozyskanie nowych leadów. Jednak nawet najlepiej zaprojektowane copy nie będzie działało w przypadku, gdy użytkownikom wyszukiwarki nie uda się znaleźć naszych artykułów. Większość tego rodzaju problemów wynika z zaniedbania dobrych praktyk SEO i pominięcia przynajmniej części słów kluczowych, na które pozycjonuje się Wasza konkurencja.
Zignorowanie problemu może skutkować nie tylko niższą sprzedażą per se, lecz także szeregiem innych niepożądanych działań, m.in. zmniejszeniem ruchu na stronie, krótszym czasem trwania poszczególnych sesji, wzrostem bounce rate, czyli współczynnika wyjść i odrzuceń, czy stosunkowo niskim współczynnikiem konwersji. Pamiętajcie: obecnie prawie nikt nie wyszukuje już potencjalnych partnerów biznesowych organicznie; najczęściej klienci trafiają na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!