Automatyczna, inteligentna segmentacja klientów

Wywiad

Rozmowa z Grzegorzem Dembickim, Business Development Directorem w Sagra Technology, na temat automatycznej segmentacji klientów przy użyciu sztucznej inteligencji.

Czym jest segmentacja klientów i czemu służy?
Każdy klient różni się od pozostałych, zatem jedna, taka sama strategia, kierowana do wszystkich nie zadziała. Segmentacja, czyli wyłonienie wśród ogółu klientów łączących ich zachowań z przeszłości i podzielenie na grupy, pomoże lepiej zrozumieć potrzeby klientów oraz dopasować do nich adekwatne działania. Taki proces wymaga jednak sporej ilości danych oraz ich przeanalizowania. Dziś, dzięki sztucznej inteligencji taką analizę możemy przeprowadzić w mgnieniu oka. Efektem jest jasna rekomendacja, jakie działania będą najbardziej skuteczne dla konkretnej grupy klientów.
Mówię tutaj o narzędziu opracowanym przez naszych ekspertów – ClusterSense. Jest to platforma oparta na sztucznej inteligencji, która analizuje dane dotyczące zachowań zakupowych. Dzięki zaawansowanym algorytmom jest w stanie dokładnie posegmentować punkty sprzedaży detalicznej na podstawie danych zakupowych.

Jak dokładnie sztuczna inteligencja pomaga dostosować oferty i działania promocyjne do ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy