Aby nie pojawiło się u Ciebie przekonanie: „Ja się do tego nie nadaję”, skorzystaj z lekcji, które odebraliśmy, wdrażając się do tego zawodu.
POLECAMY
Lekcja nr 1 – poznaj firmę, w której pracujesz
Proces skutecznego w działaniach sprzedażowych handlowca zaczyna się już na etapie wdrażania do organizacji. Czas onboardingu to świetna okazja do poznania organizacji, a więc zbudowania pierwszych relacji z ludźmi pracującymi w firmie. Dlatego też na tym etapie warto poznać strukturę firmy i odwiedzić wszystkie kluczowe działy, z którymi będziesz jako handlowiec pracować. Zwykle handlowcy, w zależności od struktury organizacji, pracują z marketingiem, logistyką, biurem obsługi klienta oraz księgowością. Sojusznicy w każdym dziale mogą z czasem okazać się cenniejsi niż złoto. Marketing wesprze materiałami handlowymi oraz analizą rynku; logistyk pomoże błyskawicznie rozwiązać problem z autem, gdy będziesz w trasie do swojego strategicznego klienta; biuro obsługi może okazać się dużym wsparciem, gdy w danym miesiącu nie będziesz w stanie dojechać do klientów mniej strategicznych biznesowo, ale ważnych dla firmy lub gdy będziesz na zasłużonym urlopie; księgowość – która pomoże Ci „ogarnąć” najgorszy element pracy handlowca, czyli „papierologię”. Sojusznicy w firmie to 1/3 Twojego sukcesu.
Bez względu na to, czy mówimy tu o formalnej roli, czy też nieformalnej, roli mentora nie da się przecenić. Doświadczony kolega nie tylko pozwali nam handlowcom wejść w organizację, ale też pokaże nam kluczowe procesy w firmie, możliwości oraz rozwiązania ułatwiające pracę.
Lekcja nr 2 – bądź mistrzem produktów i usług swojej firmy
Nawet najlepszy pod kątem warsztatu sprzedażowego handlowiec nie jest w stanie długoterminowo osiągać ponadprzeciętnych wyników, jeśli nie będzie miał opanowanej wiedzy produktowej lub wiedzy w zakresie świadczonych usług. Jeśli nie zweryfikuje tego menedżer sprzedaży, to zrobią to klienci. Dlatego też warto korzystać z wszelkiego rodzaju szkoleń produktowych, które czasem wydają się handlowcom nudne...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!